سایت بهداشت محیط ایران

سایت بهداشت محیط ایران

بهداشت محیط،آب وفاضلاب، مواد زائد ، بهداشت مواد غذایی،استخدامی بهداشت محیط
سایت بهداشت محیط ایران

سایت بهداشت محیط ایران

بهداشت محیط،آب وفاضلاب، مواد زائد ، بهداشت مواد غذایی،استخدامی بهداشت محیط

دانلود پاورپوینت تصفیه فاضلاب صنایع پتروشیمی

تصفیه فاضلاب صنایع پتروشیمی

بنام خدا و با سلام ؛ این تایپک از سایت بهداشت محیط ایران اختصاص به تصفیه فاضلاب در صنعت پتروشیمی هست و در ادامه پس از مقدمه ای کوتاه می توانید پاورپوینت رایگان در ارتباط با همین موضوع دانلود و مطالعه و استفاده کنید .

مقدمه

امروزه با توجه به عوامل زیستی و محیطی بر زندگی و گستردگی صنعت و تکنولوژی و ساخت کارخانه های بزرگ تولیدی و شیمیایی جهت رفع نیازهای انسان و آلودگیهای ناشی از آن، دستاندرکاران بهداشت و محیط زیست را بر این داشته تا به فکر بهینه سازی اوضاع و شرایط پسابها و فاضلابهای صنعتی و شهری بر آیند و در جهت احیای زیستگاههای طبیعی و کاهش عوامل آلوده کننده مطالعات و کارهای فراوانی صورت دهند.


آلاینده های متداول در صنعت پتروشیمی :

بعضی از پارامترها از قبیل PH ، دما ، جامدات معلق ، شوری ، روغن های معدنی ، BOD و که با صنایع دیگر مشترک بوده و دراینجا نقش بیشتری داشته و یا با تکنولوژی هایی که اخیر اَ تجربه شده می تواند تصفیه شود.

فاضلاب های آبکی ناشی ازصنعت پتروشیمی بوسیله ی موادی که به شرح ذیل می آید توصیف می شوند :

۱- مواد آلی که غیر قابل تجزیه بیولوژیکی هستند و یا به مقدار کمی تجزیه می شوند

۲- ترکیبات نیتروژن

۳-  فلزات سنگین

مواد مورد اول به استثناء هالوژن های آلی مشتق شده که اساساَ شامل یک یا دو اتم کربن هستند ، را به روش معینی نمی توان توصیف کرد . در آن مورد معمولاَ با گروههای زیادی از پلیمریزاسیون ها ، افزودنی ها ،و ترکیبهای متراکم اشتقاقی از واکنش های ثانویه که در فرآیند های مختلف تولید اتفاق می افتند ،روبروهستیم.این قبیل ترکیبات به دلیل وجود گروههای لیوفیلیک یک حلالیت مشخص در آب دارند و به صورت خیلی آهسته اکسیداسیون شیمیایی می شوند .

در مورد دوم ممکن است نمک های آمونیوم ( فرآورده های جانبی متداول بعضی از محصولات از قبیل کاپرولاکتوم ، اکریلونیترال ، اکریلات ها و ……. ) و مواد آلی نیتروژن دار شامل نیتریل ها ، سیانوهیدرین ها ، آمین ها و ترکیبات آروماتیک مشتق شده از نیتروژن را داشته باشیم . این تولیدات قابل تجزیه ی بیولوژیکی معمولاً به کمیت های قابل توجه از یون های آمونیوم یا سرانجام یون های نیترات تبدیل می شوند.

آلاینده های مورد سوم معمولاً به علت زیان های تصادفی کاتالیستها ، تولید کلرین به وسیله ی سلول جیوه و تا حدی خورندگی تجهیزات است ، علاوه بر جیوه فلزاتی که اکثر اوقات ممکن است در فاضلاب وجود داشته باشند و شامل مس ، نیکل ، کبالت ، مولیبیدن ، کروم ، روی ، بیسموت و وانادیوم است.


دانلود پاورپوینت تصفیه فاضلاب صنایع پتروشیمی

4 فایل پاورپوینت کاربردی و آموزشی برای اساتید و دانشجویان و محققین عزیز





نتیجه تصویری برای دانلود


























جهت اطلاع از مطالب به روز سایت به کانالهای ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید.