سایت بهداشت محیط ایران

سایت بهداشت محیط ایران

بهداشت محیط،آب وفاضلاب، مواد زائد ، بهداشت مواد غذایی،استخدامی بهداشت محیط
سایت بهداشت محیط ایران

سایت بهداشت محیط ایران

بهداشت محیط،آب وفاضلاب، مواد زائد ، بهداشت مواد غذایی،استخدامی بهداشت محیط

دستگاه خنثی کننده کلر

دستگاه خنثی کننده کلر



دستگاه خنثی ساز کلر با توجه به زیان آور بودن گاز کلر در هوای محوطه استخر های سر پوشیده  طراحی شده است.این دستگاه  با بالاترین کیفیت در کشور بهمراه لوله ها  و والو های قطع و وصل جریان آب اتصالات جهت هدایت آب بصورت سری از نهایتا آب تولیدی خروجی  رادیکال فعال و آزار دهنده کلر را به ملکول و پیوند یونی بی ضرر و شناخته شده NaCLنمک طعام تبدیل مینماید. این دستگاه میتواند بخوبی تا مدت 3ماه هرغلظت گاز کلر را [خنثی نماید. آزمایش رنگ سنجی معرف کلر زرد رنگ آزمایشگاهی پساز تیتراسیون  یک 4حجم آب کلر دار تا 3-4 ppmپی پی ام را در مقابل 1یک حجم مایع ضد کلر کاملا خنثی و بی ضرر میسازد.و رنگ زرد معرف کلراورتو تولوئیدن راکاملا بی رنگ میکند.                                                                                  

لازم به توضیح است مقدار کلر در هوای استخر به کمتر از 3ppm(حد خطرناک)است که کشنده نیست ولی بسیار آزار دهنده و باعث عوارضی مانند خون دماغ شدن پرسنل و غریق نجات و خشک شدن اشک چشم و سوزش چشم وخارش  پوست و رنگ رفتگی و زرد شدن موها و عفونت گوش میانی و سرطان و عقیم شدن و مجموعه این عوارض و ازار گاز سمی کلر در خارج از آب حوض استخر باعث عدم استقبال عده زیادی از هموطنان از استخر شنا و روی آوردن به رودخانه ها و دریاها و آبهای خروشان و خطرناک طبیعی روی آورند که  هرساله موجب غرق شدن تعدادی ازهموطنان و مردم بخصوص بچه ها میشود یا اینکه از ورزش شنا استقبال نمیکنند و والدین از شنا کردن فرزندان خود جلوگیری میکنند . از طرفی بعلت شیوع بیماری های مختلف مثل وبا و شبه وبا و میکربها و ویروسی مختلف وجود یون رادیکال و گند زدای کلر در آب جهت سلامت و بهداشت ضروری است و در بررسی ها و آمار های جهانی 80درصد از کشورها از جمله کشور های پیشرفته از گاز کلر جهت گند زدایی و بهداشت آب استفاده مینمایند.

پس از بیرون آمدن شناگران از حوض استخر و پایان شنا .شناگر در محوطه دوشها و رختکن با آب شهر که خود آب شهری دارای 0.8)-(1.00)) (    (ppm کلر میباشد و چنین آبی نمیتواند اثر کلر را از بدن شناگران پاکسازی و یا خنثی و برطرف نماید ولی در این اختراع دسنگاه تولید آب ضد کلر با( ph=7.1ثبت شده در آزمایشگاه استاندارد و تحقیقات اهواز پیوست مدارک  بدن شناگر را بسرعت از وجود رادیکال مضر کلر خنثی مینماید. آب ضد کلر بعلت تشکیل سریع  پیوند دو یون مثل دو قطب دو آهنربای قوی در آب و حتی هوا بسرعت واکنش میدهد.و یکدیگر را جذب نموده و پیوند یونی Naclرا بوجود میآورد.آب ضد کلر  اختراعی قبل و بعد از واکنش با کلر هیچ گونه ضرر و طعم و بو و مزه ای ندارد و محسوس نیست و کاملا بی ضرر برای دهان و معده و بینی و چشم و پوست میباشد و اصلا جنبه شیمیایی ندارد و حتی در صورت لزوم به مفدار کم قابل خوردن است ولی خوراکی و جهت آشامیدن نیست.پس از تولید آب ضد کلر با فلوی دلخواه بسته به نیاز مورد تقاضا از نظر دبی و حجم بر اساس متر مکعب بر ساعت با ظرفیت های 5-11(m3/h)تولید و به مخزن پلی اتیلن  با ظرفیت نگهداری دلخواه از (lit 4200-20000) لیتری منتقل میشود و سپس با پمپ آب استاندارد یک الی دو اینچ ایتالیایی با فشار یک الی سه اتمسفر جهت مصرف دوشها و مه پاش های تعبیه شده در اطراف دیوار های استخر و محوطه دوشها و شیر پایلوت دارای شلنگ به طول 30مترمتصل به کارواش پخش کننده آب ضد کلر به دلخواه پرسنل بهداشت و غریق نجات جهت بهبودبهداشت محیط کار در هنگام اول صبح پس از تزریق گاز کلر در آب استخر در این هنگام شکایت شده که گاز کلر در اول صبح بصورت ابر زرد رنگی در بالای آب حوض تشکیل میشود که شامل لایه غلیظی از گاز کلر است  که باین سادگی ها با تهویه بیرون نمیرود و بشدت پایدار است ولی به وسیله این کار واش یا مه پاش بسرعت برطرف میشود.

شناگران و پرسنل غریق نجات پس از اتمام شنا در محوطه سالن دوشهای ضد کلر بدن خود را بوسیله این دوشهای ضد کلر استحمام مینمایند سپس بطرف دوشهای معمولی استحمام مینمایند.دوشها طوری قرار داده و نصب میشوند که شناگر ناگزیر باید از زیر آنها  رد شود و بدن آنها از وجود کلر پاکسازی و خنثی شود.

لیست تجهیزات و قطعات بکار رفته در دستگاه و مجموعه و سامانه خنثی سازی گاز کلر .

1-لوله پنج لایه نیو پایپ سپاهان با شماره ملی استاندارد و بهداشت(6329793904)6329793904

2-پمپ تحت فشار raiders یک اینچی با مخزن تنظیم فشار جدید اتوماتیک.(بدون مخزن تیوپی بادی قدیمی).و در صورت نیاز بهره برداری از پمپ دو اینچی استفاده میشود.

3-مخزن4200لیتریt.p.c))-(TABARESTAN PLASTIC COMPLEX)دارای گواهی نامه ایزو(ISO 9001:2000) و دارای پروانه ساخت بهداشتی از وزارت بهداشت .درمان و آموزش پزشکی شماره 12735/36

4-کابل برق( 3در1.5)ساوه دارای سیم سوم ارت پمپ جهت ایمنی .دو شاخه کلید دار چراغ قرمز متصل به پریز برق استخر و مدار دارای کلید مینیاتوری 15 آمپر.واقع در جعبه برق استخر.

5-شیر آب تک ضرب یونیک پایپ سپاهان1.2به تعداد 10عدد.

6-زانو 12عدد یونیک پایپ.

7-شیر تک ضرب25در1یک عدد.شیر پایلوت شلنگ دار.

8-دوش سپاهان موقتا 2عدد.در صورت صدور مجوز نصب تعداد 12دوش و مه پاش نصب میشود.

9-مه پاش برنجی کشاورزی یک عدد.در صورت صدور مجوز استاندارد 10 عدد مه پاش نصب میشود.

10-کارواش ریوبی ژاپنی.در اینجا از کارواش خود استخر استفاده شده است.

11- سیستم خنثی ساز کلرتولید کننده محلول خنثی ساز کلر1 یک اینچ خروجی و 2اینچ و در صورت نیازبا فلوی بالاتر


لذا جهت هماهنگی جهت نصب و راه اندازی این دستگاه ها و مشاوره با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.



رییس هیئت مدیره  آقای سید ابراهیم صادقی (سید مهدی).

 شماره موبایل:09380457112

09165240397 مهندس دستیار

ایمیل: ssadeghi477@yahoo.com


آدرس:اهواز خیابان سلمان فارسی (ره)پلاک 782مجتمع سجاد واحد 17طبقه 5 ایرج دستیار مخترع و مدیر عامل شرکت چرخه حیات و انرژی دماوند.شماره موبایل( 09165240397- 09168754039). ایمیل: iraj_405@yahoo.com







اختراع دستگاه توربو BOD(بیولوژیک اکسیژن دیماند)



با قابلیت تصفیه فاضلاب با فلوی بالاوجداسازی ذرات کلوئیدی و معلق و بازیافت آنها و رفع بوی بد فاضلاب و حذف گازهای سمی و بد بو کننده هوا.(H2S,SO2,SO3).

1-بدون استفاده از مواد شیمیایی.

2-با مصرف بهینه انرژی.

3-بدون استفاده از کمپرسور و بلوور.

4-فلوی آن بسیاربالاست.

5-نو آوری واختراع و ساخت داخل کشور است و نمونه خارخی ندارد.

با استفاده از این دستگاه اختراع میکسر و مکنده هوا و آب(توربو BOD)در هر استان فاضلاب شهری که عامل آلوده کننده محیط زیست و رودخانه ها ومنابع آب زیر زمینی هست تصفیه و بازیافت شده و از انتشار آلودگی جلوگیری میشود.

با تولید آب تصفیه شده فرصت بزرگی در توسعه کشاورزی و شیلات و سرسبزی شهرها و باغها جلوگیری از تخلیه چاهها و قناتها ک مبارزه جدی با بحران آب و خشکسالی است.

در ضمن مصرف  آب بازیافت شده باعث میشود که حفر چاه غیر مجاز متوقف شود و سفره های زیر زمین آب حفظ شوند.و گام مهم و موثری در جهت بهداشت آب و سلامت محیط زیست و آب وکشور میباشد.از نتایج این طرح مفید و اقتصادی به شرح ذیل میباشد.

1-اقتصاد مقاومتی.شامل تولید آب که منشائ حیات وتولیدات کشاورزی است.

2-حذف گازهای بد بو نظیرئیدروژن سولفورهH2SوSO2وSO3وگاز متان CH4و غیره که آلوده کننده محیط زیست و هواست.و نتیجه آن بهداشت هواست.

3-مصرف بهینه انرژی بدون استفاده از کمپرسور و بلوور نوآوری و ساخت داخل کشور است و تنها راه نجات کشور از کمبود آب و خشکسالی است







رییس هیئت مدیره  آقای سید ابراهیم صادقی (سید مهدی).

 شماره موبایل:09380457112

09165240397 مهندس دستیار

ایمیل: ssadeghi477@yahoo.com


آدرس:اهواز خیابان سلمان فارسی (ره)پلاک 782مجتمع سجاد واحد 17طبقه 5 ایرج دستیار مخترع و مدیر عامل شرکت چرخه حیات و انرژی دماوند.شماره موبایل( 09165240397- 09168754039). ایمیل: iraj_405@yahoo.com





(جهت دسترسی به مطالب به روز به سمت چپ سایت بخش آخرین مطالب انتهای سایت مراجعه کنید)





www.environmentalhealth.ir