x بستن تبلیغات
تصفیه آب خانگی
راهنمای مدیریت کارشناسان و حساب کاربری - سایت بهداشت محیط ایران
X
تبلیغات
رایتل
سایت بهداشت محیط ایران
بهداشت محیط،آب وفاضلاب، مواد زائد ، بهداشت مواد غذایی،استخدامی بهداشت محیط

راهنمای مدیریت کارشناسان و حساب کاربری

باتوجه به اینکه برخی همکاران دارای چندین سمت کاری می باشند، تصمیم بر آن گرفته شد که هر کارمند و کارشناس بتواند با یک نام کاربری و کلمه عبور وارد سامانه شود و بعد از آن نسبت به انتخاب حساب کاربری اقدام نماید.

باتوجه به اینکه برخی همکاران دارای چندین سمت کاری می باشند، تصمیم بر آن گرفته شد که هر کارمند و کارشناس بتواند با یک نام کاربری و کلمه عبور وارد سامانه شود و بعد از آن نسبت به انتخاب حساب کاربری اقدام نماید.


شکل 1-1  شمای حساب های کاربری 

همان طور که ملاحضه می فرمایید در ساختار جدید، مشخصات هویتی هر کارمند و کارشناس  به همراه یک نام کاربری و کلمه عبور ثبت می شود و در ادامه هر شخص می تواند چندین سمت + تقسیمات دانشگاهی +تقسیمات کشوری  داشته باشد. بطور خلاصه هر شخص با یک نام کاربری وارد سامانه می شود و پس از انتخاب یکی از چند سمت کاری  خودش دسترسی لازم در اختیارش قرار می گیرد.

جهت درک بهتر راهنما لازم است با واژه ها و اصطلاحات زیر بیشتر آشنا شویم.

1-             کارشناسان : تمامی کارمندان و پزشکان(بغیر از پزشکان طب کار) جزء گروه کارشناسان محسوب می شوند.

2-             پزشکان: منظور پزشکان طب کار می باشند که  جهت انجام عملیات طب کار به سامانه دسترسی دارند.

3-             حساب کاربری :  سطح دسترسی همکاران در سامانه را مشخص می کند و شامل سمت + تقسیمات دانشگاهی + تقسیمات کشوری می شود.(سمت کاری)

1-مدیریت کارشناسان/ پزشکان 

شکل 2-1  مدیریت کارشناسان/ پزشکان 

در این بخش اطلاعات کارشناسان و پزشکان قابل نمایش است که از بخش جستجو می توانید فیلتر های مختلفی روی اطلاعات انجام دهید و کارشناسان یا پزشکان مورد نظر را بیابید.

همچنین  با استفاده از دکمه های پایین بخش جستجو عملیات مورد نظر را برای کارشناسان و پزشکان انجام دهید.

شکل 3-1 عملیات روی کارشناسان/ پزشکان

1- ثبت کارشناسان/پزشکان

ثبت کارشناس یا پزشک در سامانه یکی از بخش های مهم می باشد که می بایست اطلاعات افراد بصورت کامل  و دقیق ثبت شود.

نکته 1: اطلاعات افراد، براساس شماره ملی فقط یکبار امکان ثبت در سامانه را دارد.

نکته 2: منظور از پزشک، پزشکان طب کار است و سایر افراد مربوط به بخش کارشناس می باشد.

شکل 4-1 ثبت اطلاعات پزشکان

شکل 5-1 ثبت اطلاعات کارشناسان/کارمندان


2- ویرایش اطلاعات

جهت ویرایش اطلاعات ثبت شده، می توانید از این گزینه استفاده نمایید برای این کار کارشناس/پزشک مورد نظر را انتخاب کرده و سپس گزینه ویرایش را کلیک نمائید صفحه مربوط به ویرایش اطلاعات به شکل ذیل می باشد:

شکل 6-1 ویرایش اطلاعات کارشناسان/پزشکان

3- حذف کارشناسان/پزشکان

برای حذف کاربر کافیست رکورد مورد نظر را انتخاب نمایید و سپس گزینه حذف را کلیک نمایید.
مسئله مهم در حذف کاربر این است که در صورت حذف کاربر اطلاعات متصل به ایشان(مثل بازرسی و...) حذف می گردد، لذا حتی المقدور از حذف کارشناس خودداری نمائید.


4- نمایش حساب های کاربری

این گزینه حساب های کاربری(سمت های کاری) کاربر را به صورت کامل به شما نمایش می دهد، (حساب های فعال و غیر فعال)

شکل 7-1 نمایش حساب های کاربری

5- ایجاد حساب کاربری جدید(سمت کاری)

سطح دسترسی هر یک از کارمندان با توجه به حساب کاربری ایشان تعیین می گردد، لذا باید با توجه به سمت کارمند حساب کاربری مناسب به ایشان اختصاص داد، برای این کار کارشناس مورد نظر را در قسمت مدیریت کارشناسان انتخاب نموده و گزینه حساب کاربری جدید را کلیک نمائید سپس مطابق شکل زیر ابتدا گروه اداری و سپس سمت کاری کاربر را انتخاب نمایید.

نکته1: درصورتی که لازم باشد برای کارشناس/پزشک سمت جدیدی اضافه کنید، تنها کافی است بصورت زیر سمت کاری جدید را اضافه نمایید.(از تعریف کارشناس جدید خودداری نمائید)

نکته2: هر کاربر در سامانه فقط دارای یک نام کاربری و کلمه عبور می باشد، اما با توجه به تعداد سمت های ایشان می بایست به همان تعداد حساب کاربری داشته باشد.

 

شکل 8-1 درج حساب کاربری جدید

6- تغییر رمز عبور

ممکن است کاربران کلمه عبور خود را فراموش کنند ، شما می توانید از این قسمت برای تغییر کلمه عبور کاربران استفاده نمایید.

رکورد مورد نظر را انتخاب نموده و بروی تغییر کلمه عبور کلیک کنید تا صفحه زیر نمایش داده شود.

شکل9-1 تغییر کلمه عبور

......................................................................

......................................................................

2-مدیریت حساب های کاربری 

این بخش جهت دسترسی به حساب های کاربری کارشناسان و پزشکان می باشد. و برای جستجو می توانید از فیلتر های موجود استفاده کنید تا حساب کاربری مورد نظر را بیابید. با انتخاب هر حساب کاربری می توانید، عملیات مورد نظر را روی آن اعمال نمایید.

شکل1-2 مدیریت حساب کاربری

با استفاده از دکمه های پایین بخش جستجو عملیات مورد نظر را برای حساب کاربری انجام دهید.

شکل2-2 عملیات موجود روی حساب کاربری

1-ثبت امضاء : جهت تعریف امضا کارشناسان در سامانه و استفاده از آن در نامه های اداری از این قسمت استفاده می نمائیم.

نکته: حتما به نکاتی که در صفحه آپلود امضا مشاهده نوشته شده دقت داشته باشید.

شکل 3-2 آپلود امضاء

 

2- غیر فعال کردن حساب کاربری :

در صورت نیاز به هر گونه تغییر در حساب های کاربری ابتدا باید آن حساب کاربری را غیر فعال کنید و سپس تغییرات مورد نظر را روی آن اعمال نمایید.

3- ثبت موقعیت جغرافیایی کاربر: این گزینه مکان مختصات دقیق جغرفیایی کاربر را مشخص می کند.

شکل4-2 ثبت مختصات جغرافیایی


......................................................................

3- اعمالتغییرات در حساب کاربری

......................................................................

در صورتی که هرگونه تغییری در سمت کارمند و یا  تقسیمات دانشگاهی و یا تقسیمات کشوری لازم باشد می بایست بصورت زیر عمل نمایید.

ابتدا وارد منوی کاربران شوید و قسمت مدیریت حساب کاربری را انتخاب نمایید.

با استفاده از ابزار جستجو کاربر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

کاربر مورد نظر خود را انتخاب نمایید و گزینه غیر فعال کردن حساب کاربری را کلیک کنید

**نکته: جهت تغییر در حساب کاربری(سمت کاری) نیازی به تعریف کارشناس جدید نیست.

پس از دریافت پیام غیر فعال کردن با موفقیت از منوی کاربران گزینه مدیریت کارشناسان /پزشکان را انتخاب نمایید و بعد از انتخاب کاربر گزینه حساب کاربری جدید را کلیک نمائید و حساب کاربری(سمت کاری) جدید راتعریف کنید.



جهت دانلود فایل راهنما روی تصویر زیر کلیک کنید






منبع :